Staňte sa partnerom

1on1 rozhovor

Michal Tariška - , Sociálna poisťovňa ·

Elektronizácia Sociálnej poisťovne má priniesť výhody občanom, poskytovateľom aj samotnej inštitúcii. Riaditeľ Michal Tariška vysvetlil, čo už funguje, ako sa mení prístup k službám a čo bude nasledovať. Cieľom je, aby dávky prichádzali automaticky a úradníci sa viac venovali poradenstvu.

Čo už funguje: ePN a elektronický účet poistenca

Elektronická PN (ePN) zmenila proces od základu: spúšťa ju lekár a nie žiadosť občana. Údaje sa prenášajú elektronicky, takže poistenec nemusí nosiť papierové formuláre a môže sa sústrediť na liečbu. Ročne tak odpadnú stovky tisíc papierových tlačív, čo šetrí čas, peniaze aj životné prostredie. Na pobočkách zároveň všetci vidia rovnaké údaje, čo zrýchľuje vybavenie.

Elektronický účet poistenca ponúka prehľad o zaplatenom poistnom, poisteniach (nemocenské, dôchodkové, úrazové, v nezamestnanosti), účte v druhom pilieri, obdobiach poistenia aj o stave prebiehajúcich konaní a vyplatených dávkach. Zamestnávatelia komunikujú cez Systém elektronických služieb (SES) a vybavia registrácie či mesačné výkazy online. SZČO si môže pozrieť svoje saldo konto. Prístup je cez web v responzívnom dizajne; samostatná mobilná aplikácia zatiaľ nie je.

Čítať viac

Michal Tariška

Sociálna poisťovňa
Disponuje viac ako 20-ročnými skúsenosťami v oblasti manažmentu informačných technológií. Riadil významné strategické projekty v bankovníctve (transformačný projekt zmeny Poštovej banky na 365 banku), zdravotníctve (riešenie v oblasti telemedicíny), v štátnej aj verejnej správe (zavedenie komplexného informačného systému na podporu činnosti pobo…
Páčil sa ti článok? Zdieľaj ho a povedz o ňom aj ostatným