Behaviorálna kancelária
Aplikácia behaviorálnych vied do verejných politík je moderným trendom poslednej doby. Hlavnou výhodou tohto prístupu sú nízke implementačné náklady a vysoká efektivita aplikovaných opatrení. Na Slovensku funguje od februára 2019 plne funkčná inovatívna a dynamická jednotka Úradu podpredsedu vlády SR pre investície a informatizáciu, známa pod skratkou BRISK (Behaviorálne inovácie a výskum Slovensko – Behavioral research and innovations Slovakia). Táto jednotka prináša behaviorálne intervencie do prostredia digitálnych služieb verejnej správy, stará sa o správu nástrojov na dosiahnutie jednotného UX služieb štátu tak, aby zobrazenie služieb bolo jednotné a užívateľsky prívetivé, tvorí metodiky a príručky, zavádza kultúru testovania a prijímania rozhodnutí na základe experimentov, spolupracuje s renomovanými domácimi aj zahraničnými expertmi na danú problematiku. BRISK, ktorý nesie aj neformálne označenie „Empatické centrum štátu“, ako aj jeho možné prínosy pre štát a občana vo svojom príspevku predstaví jeho vedúca, Viera Hainzl.
Videozáznam