Kybernetická bezpečnosť – pocit alebo realita?
Myslenie a postupy podľa tradičných zvyklostí a zároveň schopnosť reagovať na realitu technologickej súčasnosti. To je stred dneška s minulosťou, s presahom do najbližšej budúcnosti. Stred, ktorý vytvára kontinuálnu asymetrickú bezpečnostnú hrozbu, spojenú aj s rozvojom informačných a komunikačných technológií.
Aký obraz sa naskytuje pri otázke kybernetickej bezpečnosti Slovenska? Vieme ju objektívne posúdiť? Ako sme na tom v porovnaní s inými krajinami a ako na tom sme skutočne?
Vo svete je niekoľko iniciatív, ktoré sa zameriavajú na pripravenosť reagovať na novodobé hrozby, od technických, cez indexy vplyvu na komerčný sektor až po úsilie rôznych inštitúcií hodnotiť národné stratégie. Skúsme sa zamyslieť, aké sú reálne možnosti merať úroveň kybernetickej bezpečnosti objektívnymi ukazovateľmi, v porovnaní s reálnou praxou a vnímaním hrozieb zo strany verejnosti.
Aký obraz sa naskytuje pri otázke kybernetickej bezpečnosti Slovenska? Vieme ju objektívne posúdiť? Ako sme na tom v porovnaní s inými krajinami a ako na tom sme skutočne?
Vo svete je niekoľko iniciatív, ktoré sa zameriavajú na pripravenosť reagovať na novodobé hrozby, od technických, cez indexy vplyvu na komerčný sektor až po úsilie rôznych inštitúcií hodnotiť národné stratégie. Skúsme sa zamyslieť, aké sú reálne možnosti merať úroveň kybernetickej bezpečnosti objektívnymi ukazovateľmi, v porovnaní s reálnou praxou a vnímaním hrozieb zo strany verejnosti.
Na spracovanie článku z prednášky potrebujem doslovný prepis. Vložte ho, prosím; následne pripravím zrozumiteľný, novinársky text v požadovanom formáte. Pošlite kompletný alebo čo najúplnejší prepis prednášky v slovenskom jazyku. Nemusí byť dokonale upravený; zvládnem aj hrubý prepis so slovnými chybami či časovými značkami. Ak sú dôležité mená, pojmy alebo zdroje, uveďte ich v texte, aby som ich vedel korektne zachytiť.Čo prosím pošlite
Prihláste sa na ITAPA AI 2025
Igor Šenkarčin
driving.digital
Igor Šenkarčin, informatik s víziou inteligentného bezemisného Slovenska, zakladateľ združenia driving.digital, iniciátor programov uplatnenia slovenských inovácií v udržateľnej mobilite, líder projektu TATRY 2030.