Zavedenie služby centrálne spracovanie úhrad za zdravotné výkony
Technológie, nástroje a procesy IT projektu musia byť primerané zámeru projektu. Nesmú byť brzdou, obmedzením, spomalením. Musia zlepšiť, zefektívniť a zrýchliť existujúce procesy. Budú zdôraznené rozdiely pri implementovaní obdobných projektov v štátnej a súkromnej sfére v používaných technológiách, nástrojoch a procesoch. Budú uvedené príklady limitov a rozdielov v zákonoch uplatňovaných pre súkromný a štátny sektor a ich dopad na realizáciu projektov.
Projekt elektronických služieb musí byť od začiatku postavený na preukázaní ekonomickej výhodnosti. Bude poukázané na vplyv atraktívnosti, legislatívy, technológií na efektívnosť a rentabilitu. Elektronické služby nemôžu byť vnímané len ako "automatizácia" existujúcich papierových procesov. Táto cesta neprinesie zlepšenie, naopak aplikovanie nových technológií na staré procesy predraží celú realizáciu. Nové technológie=nové procesy=zmena prístupu a myslenia zamestnancov a používateľov je predpoklad zjednodušenia celého systému a predpokladom efektívnosti nasadenia.