Staňte sa partnerom

Ako začať využívať elektronickú podateľňu - bezpečnostné, technické a legislatívne aspekty

/ Prednáška
Zákon o elektronickom podpise a súvisiace vykonávacie vyhlášky vytvorili základné legislatívne predpoklady pre elektronickú komunikáciu občanov s orgánmi štátnej a verejnej správy. V praktickom využití zaručeného elektronického podpisu pri komunikácii občana s orgánmi verejnej moci alebo verejnej správy zohráva kľúčovú úlohu práve elektronická podateľňa. Elektronická podateľňa reprezentuje centrálny bod, prostredníctvom ktorého orgán verejnej moci alebo verejnej správy manipuluje s elektronickým dokumentom (podpísaným zaručeným elektronickým podpisom) v styku s fyzickými osobami, s právnickými osobami alebo s inými orgámni verejnej moci alebo verejnej správy. Príspevok účastníkov v stručnosti zoznámi s legislatívnym zázemím elektronickej podateľne, základnou schémou činnosti elektronickej podateľne ako aj s bezpečnostnými mechanizmami elektronickej podateľne, ktoré musia byť implementované pre dosiahnutie dôvery pri komunikácii v elektronickej forme.

Rastislav Machel

ENISA
V roku 1992 absolvoval Elektrotechnickú fakultu SVŠT (dnes STU) v Bratislave. Počínajúc rokom 1992 sa ako nezávislý konzultant venuje riešeniu problémov v oblasti informačnej bezpečnosti a manažmentu systémov ochrany dát. Podieľal sa na projektoch pre Ministerstvo obrany ČSFR, Vojenskú políciu AČR, IBM Slovakia, COM Teplice, ANACOMP Wiesbaden, DataCentrum, Všeobecnú zdravotnú poisťovňu, Úrad geodézie kartografie a katastra SR. Od roku 1999 pôsobil ako konzultant pre META Group CESE. Je absolventom tréningových programov pre hodnotenie riadenia informačných systémov v súlade s postupmi ITIL (META Group RSMVA Practice). V spoločnosti META Group sa venuje problematike riadenia systémov ochrany dát a riadenia spoľahlivosti kritických kompon…
Zobraziť viac informácií o spíkrovi
Páčil sa ti článok? Zdieľaj ho a povedz o ňom aj ostatným
Nastavenie súborov cookies