Môže eID karta urobiť život ľahší a bezpečnejší?
Jednou z hlavých úloh eID karty pri elektronizácii štátnej a verejnej správy je umožniť občanovi bezpečným a dôveryhodným spôsobom pristupovať k elektronickým službám. Ak hovoríme o elektronických službách, nie je rozumné zamerať sa len na eGovernment. Je potrebné hovoriť zároveň aj o eHealthe, eBankingu, eVotingu, eShoppingu a ďalších e-službách. Na eID kartu je potrebné nazerať v tomto kontexte nielen ako na bezpečné úložište osobných a citlivých údajov o občanovi - držiteľovi eID karty, ale aj ako na vstupnú bránu k ďalším osobným informáciám. Z toho vyplýva súbor rizík pre ochranu súkromia občanov prostredníctvom nechceného zverejnenia osobných informácií. Tieto riziká môžu mať za následok silnú demotiváciu občanov pri používaní eID kariet. Aké opatrenia a technické riešenia by mal vydavateľ karty prijať na elimináciu týchto rizík, najmä v prípadoch, ak je vlastníctvo takýchto kariet pre občanov povinné? Ako môže na Slovensku vyzerať konkrétna aplikácia eID kariet v praxi?