Alena Kanabová
Počas svojej viac ako 25-ročnej kariéry pracovala pre lokálnych aj zahraničných klientov globálnej poradensko-technologickej firmy Accenture v oblastiach firemného poradenstva a systémovej integrácie, vrátane významných transformačných programov spojených s implementáciou technologických riešení. V súčasnosti je zodpovedná za projekty dodávané pre klientov z oblasti verejnej správy a zdravotníctva v rámci regionálneho technologického centra Accenture, ktoré zamestnáva takmer 3000 IT špecialistov na Slovensku, v Česku, Maďarsku, Rumunsku a Bulharsku. Ako líderka pre firemné občianstvo zároveň vedie lokálne aktivity firmy s pozitívnym spoločenským dopadom. V rámci tejto role a tiež súkromne sa angažuje v podpore zmien vzdelávania na Slovensku a je aktívnou ambasádorkou diverzity a inklúzie v pracovnom prostredí, s dôrazom na zvýšenie podielu žien v IT sektore. Zastupuje Accenture v Rade riaditeľov Americkej obchodnej komory na Slovensku, kde pôsobí aj ako podpredsedníčka výboru pre spoluprácu súkromného a akademického sektora. Je členkou správnych rád neziskových vzdelávacích organizácií Teach a Dasato a poradnej rady organizácie AjTyvIT. V roku 2024 získala ako prvá laureátka ocenenie “Žena v IT”.
Prihláste sa na ITAPA AI 2025
-
DISKUSIA "Aká je budúcnosť IT biznisu na Slovensku?"
-
Program koordinátorov digitálnych kompetencií
Program koordinátorov digitálnych kompetencií: Spojenie technologických firiem pre rozvoj digitálnych kompetencií a efektívne využívanie digitálnych nástrojov vo vzdelávaní
Program koordinátorov digitálnych kompetencií je unikátnym príkladom toho, ako je možné vytvoriť fungujúci ekosystém firiem, neziskových organizácií a zástupcov pedagogickej sféry, pre realizáciu kvalitného vzdelávacieho programu zameraného na rozvoj digitálnych kompetencií učiteľov aj žiakov a podporu digitálnej transformácie škôl. Ambíciou programu je cez vyškoleného učiteľa – koordinátora digitálnych kompetencií - prinášať na školy inovatívne a praktické metódy výučby s využitím technológií. Koordinátor by mal zároveň poskytovať podporu a pomáhať svojim kolegom v aplikovaní týchto nástrojov do vyučovacieho procesu bez ohľadu na vyučovaný predmet a pomôcť im zlepšiť ich vlastné digitálne zručnosti. Súčasťou role koordinátora je tiež prispieť k skvalitneniu výučby informatiky a rozvoju digitálnych zručností samotných žiakov, cez využívanie inovatívnych nástrojov a metodík na výučbu informatiky a programovania. V neposlednom rade je cieľom programu budovať komunitu učiteľov pre dlhodobé zdieľanie znalostí a vzájomnú podporu.
VIDEOZÁZNAM