Staňte sa partnerom

Rastislav Kulich

Google, country manager
Country Manager Slovakia
Google
Verejná spoločnosť; 10,001+ zamestnancov; GOOG; internetový priemysel
Jún 2011 – súčasnosť (1 rok 5 mesiacov) Bratislava
Spoluzakladateľ Google Slovakia so zameraním na pomoc slovenským firmám s elektronickým obchodovaním
Engagement Manager
McKinsey & Co.
Obchodná spoločnosť; 10,001+ zamestnancov; poradenstvo pre management industry
September 2006 – marec 2011 (4 roky 7 mesiacov) 16 krajín/3 kontinenty
Stály rating výkonu horného kvartilu
Člen CORE PRIVATE EQUITY PRACTICE - zameranie na due diligence pri spotrebiteľských tovaroch
• 11 obchodných projektov due diligence pre PE a korporátnych investorov: zameranie na krmivo pre domácich miláčikov v Nemecku, Holandsku a strednej a východnej Európe, liehoviny v Turecku, potraviny v Írsku, rýchloobrátkový spotrebný tovar v Tanzánii/Keni, certifikáciu/testovanie vo Francúzsku, distribúciu mrazených potravín v Poľsku a Česku, nápoje v Nemecku/Rusku, online portál v Česku, sprievodca due diligence pre klientov v Spojenom kráľovstve v oblasti nápojov
DRUHOTNÉ ZAMERANIE NA MARKETING A PREDAJ – 10 projektov vrátane hlavnej cenotvorby, commercial excellence, štíhle projekty a projekty distribučných kanálov v oblasti spotrebiteľského tovaru vo Švajčiarsku, Južnej Afrike, Česku, Poľsku a Rusku
• Odhadovaná vytvorená hodnota - 20 miliónov USD prostredníctvom novej stratégie distribučných kanálov pre vedúceho klienta v oblasti nápojov v Poľsku
• Spolupodieľanie sa na zvýšení zisku vo výške 25 miliónov USD na projekte cenotvorby naprieč Európou pre vedúceho klienta v oblasti nápojov
• Zvýšenie produktivity a schopnosti predaja o 40% prostredníctvom projektu commercial excellence pre klienta v oblasti farmaceutiky v Česku
• Zníženie počtu telefonátov v call centre o 35% prostredníctvom riešenia príčiny v štíhlom projekte pre energetickú spoločnosť v Česku
Užívateľ Rasťo Kulich má 1 odporúčanie (1 kolega) vrátane:
•    Vratislav B., Business Travel - Coordinator, McKinsey & Company
Spoluzakladateľ
Ergoni.com
2006 – 2007 (1 rok) Mumbaj, India/USA
• Spoluzakladateľ internetového startupu, založeného na koncepte masového prispôsobenia luxusných košieľ, vyrobených v indickom Mumbaji, potrebám zákazníka a ich predaja cez internet do Európy a USA. Produkt a logistika osvedčené pri ~300 zákazníkoch.
• Pozastavené z dôvodu rozhodnutia venovať sa kariére v McKinsey (s možnosťou neskoršieho návratu)
Manažér značky
Procter & Gamble
Verejná spoločnosť; 10,001+ zamestnancov; PG; oblasť spotrebného tovaru
1999 – 2004 (5 rokov) Praha/Budapešť
Ako manažér značky zodpovedný za dezodoranty značky Old Spice a Secret naprieč piatimi krajinami (Maďarsko, Chorvátsko, Slovinsko, Česká republika, Slovenská republika), viedol multifunkčný tím 8 ľudí vrátane 3 priamych podriadených, s objemom predaja ~ 20 miliónov USD
• Dosiahol historicky najvyšší podiel značiek Old Spice a Secret na trhu, získal cenu World Class Copy za Old Spice Ultramarathon (regionálna cena P&G za najlepšiu televíznu reklamu podporujúcu obchod v strednej a východnej Európe, cenu Best Use of Alternative Media za inovatívne zadné presvetlenie na billboardoch pre značku Secret
Ako asistent manažéra značky zodpovedný za značku Ariel v Českej a Slovenskej republike bol označený za najlepšieho pracovníka a povýšený na manažéra značky za 2 roky (oproti 3 rokom)
• Doviedol prací prášok Ariel na vedúcu pozíciu na trhu v Českej republike (kľúčový trh) po desiatich rokoch, počas ktorých bola táto značka na treťom mieste, a to prostredníctvom financovania zo súkromných zdrojov a zmien cien. Ukončená analýza cenových tried, konsolidujúca údaje zo 17 rozvíjajúcich sa trhov na celom svete za účelom získania súhlasu manažmentu s fundamentálnou zmenou štruktúry cien portfólia pracích práškov P&G.
  • Internetová ekonomika ako príležitosť pre Slovensko (vízia internetu)   |   Kongres ITAPA 2012: Zaostrené na výsledky
    Podľa štúdie The Boston Consulting Group v spolupráci so slovenským Googlom má Slovensko predpoklady stať sa krajinou s nadpriemernou internetovou ekonomikou. Už teraz sa Slovensko  veľkosťou internetovej ekonomiky (podiel internetu na HDP) v hodnote 3,3%, čiže 2,3 miliardy EUR, dostalo na úroveň etablovaných krajín. Tento podiel by v roku 2016 mohol tvoriť až 4,5%. Veľký potenciál pritom predstavuje vývoz s vysokou pridanou hodnotou (technologický export), ktorý sa má na internetovej ekonomike podieľať až 30%.

    Vysoký potenciál rastu je pre slovenskú internetovú ekonomiku ukrytý v dvoch hlavných oblastiach. Na jednej strane je dôležité zamerať sa na slabé miesta v rámci zapojenia spotrebiteľov, firiem a verejnej správy. Okrem toho môže Slovensko výrazne posunúť vpred “vývoz s vysokou pridanou hodnotou”, ktorý ovplyvňuje hlavne kvalita technologického vzdelávania, centralizovaná inovačná politika a podpora výskumu a vývoja vo verejnom i súkromnom sektore.

    Vývoz informačných a komunikačných technológií, služieb a softvéru, sa môže stať kľúčom k ekonomickému rozvoju na Slovensku, a to až s 30% príspevkom k internetovej ekonomike. Sektor IKT už teraz vytvára približne 2,3% pracovných miest na Slovensku (približne 30 tisíc zamestnancov, z čoho sú až 2/3 zo sektora malých a stredných podnikov).

    Prezentácia nebude zverejnená.
Páčil sa ti článok? Zdieľaj ho a povedz o ňom aj ostatným
Nastavenie súborov cookies