Inovácie ako katalyzátor rastu
Inovácie sú katalyzátorom rastu – v biznise aj vo verejných službách. Izraelský podnikateľ Alex v Bratislave ukázal, že inovácia je skôr spôsob premýšľania a riešenia problémov než módne slovo. Jeho príklady a skúsenosti zo „startup nation“ odhaľujú, ako odvaha, spolupráca a meranie dopadu menia nápady na výsledky. Podľa Rogersovej krivky sa novinky šíria od nadšencov k väčšine, no inovácia začína ešte skôr: pri probléme, ktorý naozaj bolí. Kým myšlienky sú lacné, prielom prichádza až v momente, keď sa rozhodneme konať a otestovať riešenie. Alex to ilustroval „päťdolárovou“ hádankou: prepravované ryby prichádzali unavené a nechutné, kým do nádrží nepridali jedného predátora – barakudu, ktorá ich prinútila plávať a doraziť čerstvé. Pointa je jednoduchá: inovácia nemusí byť drahá, potrebuje však katalyzátor, ktorý rozhýbe veci z miesta.Inovovať, alebo stagnovať?