Staňte sa partnerom

Diskusia "Inovatívny prístup k ESG"

Marek Antoňák - , AfB Slovakia · Martin Púček - Sales Bussiness Development, CRIF · Daniel Rabina - , ESG KLUB ·

ESG sa často zamieňa len s ekológiou, no v skutočnosti ide o udržateľnosť podnikania v prostredí, spoločnosti a pravidlách hry. Téma sa mení z abstraktných sľubov na údaje: firmy majú pomenovať nefinančné riziká a ukázať, ako ich riadia. Nie je to len povinnosť, ale aj príležitosť získať financovanie, talent a náskok.

ESG bez mýtov: tri piliere a “G” v praxi

ESG spája environmentálny, sociálny a riadiaci pilier a prekladá udržateľnosť do merateľných ukazovateľov. Podstata je jednoduchá: ide o riadenie nefinančných rizík a o cenu neaktivity. Pekne to vystihuje veta, že “ESG je udržateľnosť prenesená do Excelu”. Na to, aby podnik vydržal, musí fungovať v súlade s prostredím, ľuďmi aj pravidlami.

Európske štandardy reportovania udržateľnosti (ESRS) rozkladajú pod každé písmeno konkrétne témy a požiadavky. V “G” ide napríklad o protikorupčnú politiku, etický kódex, kanály na nahlasovanie podozrení či platobnú disciplínu voči partnerom. Mnohé firmy už časť týchto vecí robia, len ich nemajú systematicky zdokumentované. Keď majú údaje na jednom mieste, vedia si stanoviť reálne ciele a zlepšovať sa.

Čítať viac

Martin Púček

CRIF
Martin Púček sa od roku 2007 pohybuje v oblasti manažmentu a predaja pre firmy v rôznych oblastiach od automotive, finančníctvo až po informačné technológie. Uplynulé roky sa intenzívne venuje hlavne oblasti ESG, kde ako konzultant ponúka digitálne riešenia spoločnosti CRIF pre oblasť ESG. 

Marek Antoňák

AfB Slovakia
Marek Antoňák pôsobí od roku 2001 v oblasti manažmentu a obchodu v oblastiach IT, dopravy a EU projektov. Posledných 5 rokov sa venuje sociálnej oblasti, zamestnávaniu zdravotne znevýhodnených a repasovaniu použitej výpočtovej techniky.

Daniel Rabina

ESG KLUB
Je CEO komunikačnej a PR agentúry GreenTalk a spoluzakladateľ ESG KLUBU. Svoje komunikačné skúsenosti v oblasti udržateľnosti uplatňuje aj ako porotca hodnotenia Green Brands Slovakia a oceňovania ESG AWARDS Slovensko. Aktívne popularizuje tému ESG, udržateľnosti firiem a prevencie pred greenwashingom. Medzi jeho klientov patria spoločnosti KOSI…
Páčil sa ti článok? Zdieľaj ho a povedz o ňom aj ostatným