Stratégia rozvoja - rozvojové projekty NASES
Modernizácia a rozvoj komponentov ústredného portálu verejnej správy v kontexte životných situácií občana predstavuje kľúčový krok k zefektívneniu prevádzky slovensko.sk a zjednodušeniu prístupu k službám štátu pre občanov. Naším cieľom je ukázať plán digitálnej transformácie verejnej správy pre vybrané centrálne komponenty ÚPVS a tak prispieť k efektívnejšiemu fungovaniu štátnych inštitúcií a zvýšeniu spokojnosti občanov. Pridajte sa k nám na tejto ceste k modernejšej, prístupnejšej a efektívne prevádzkovanej verejnej správe prostredníctvom modernizovaného ÚPVS.
NASES predstavil, čo prináša iniciatíva Slovensko 3.0 pre pohodlnejší kontakt občana so štátom. Kľúčom je modernizácia portálu slovensko.sk, nové centrálne komponenty a služby, ktoré zjednodušia riešenie životných situácií. Prioritou je prehľadnosť, jednotné miesto pre úradné rozhodnutia a lepšie prepojenie s používateľskou podporou. Tento rok finišuje NASES s modernizáciou používateľského rozhrania Ústredného portálu verejnej správy slovensko.sk. Súčasťou noviniek je komponent na doručovanie a správu úradných rozhodnutí, ktorý ich zhromaždí na jednom mieste bez ohľadu na to, či prišli elektronicky alebo v listinnej podobe. Občan ich bude môcť bezpečne zdieľať s iným občanom, zamestnávateľom, právnickou osobou alebo orgánom verejnej moci. V duchu zákazníckej orientácie prešlo modernizáciou aj ústredné kontaktné centrum a zrekonštruovaná bola aj štátna komunikačná sieť, ktorá spája orgány verejnej moci. Na portáli pribudne nový sprievodca životnými situáciami, ktorý krok za krokom poradí, ako postupovať. Pomáhať bude aj štátny Messenger s chatbotom pre rýchlu orientáciu, pričom pri zložitejších otázkach plynule prepojí používateľa s operátorom kontaktného centra. Zavádza sa aj modul na zber a vyhodnocovanie spätnej väzby, aby sa služby dali priebežne zlepšovať.Modernizácia portálu a podpora pre občanov