Prezentácia "Manažovanie pacientskych komunít"
Ako pacientka s onkologickou skúsenosťou vstúpila Mirka Š. do zdravotníctva pred 18 rokmi a viac než desaťročie pôsobila v pacientskych komunitách. Videla množstvo bariér na strane systémov aj samotných ľudí, vrátane toho, že pri lekárovi nie vždy hovoríme úplnú pravdu. Jej tím preto stavia Livi – komunitnú platformu, ktorá spája dôveru a zmysluplné dáta v prospech person-centrickej starostlivosti. Rečníčka otvorene pomenovala známu, no málo priznávanú skutočnosť: pri zbere údajov o zdraví ľudia informácie často prikrášľujú alebo zveličujú. Ak chceme, aby systémy zdravotnej starostlivosti naozaj vychádzali z potrieb a preferencií človeka, musíme poznať jeho východiskové nastavenia a zároveň ich akceptovať. Dnes sa pojem „človek v centre“ používa často, no bez dôvery a kvalitných vstupných dát ostáva iba heslom. Cieľom je preto vytvoriť podmienky, v ktorých sa pravdivé informácie zbierajú prirodzene a bez obáv.Od osobnej skúsenosti k person-centrickému prístupu