Staňte sa partnerom

Elektronické služby bez právnikov (ÚPVS 3.0)

Pavel Karel - generálny riaditeľ, NASES ·

Štát chce zjednodušiť digitálne služby a znížiť náklady tým, že vybuduje kompetenčné centrá pre kľúčové oblasti. NASES sa sústredí najmä na formuláre a integrácie, aby úrady aj občania pracovali s menšou byrokraciou a vyšším komfortom. Cieľom je rýchlejšia adopcia technológií, lepšia integrácia dát a jednotné pravidlá naprieč rezortmi.

Kompetenčné centrá pre digitálne služby štátu

NASES, ktorý prevádzkuje informačné systémy a podporuje portál slovensko.sk či národnú certifikačnú autoritu, pripravuje nové kompetenčné centrá. Tie majú urýchliť nasadzovanie technológií a postupov prichádzajúcich s modernizáciou portálu a s projektom CAMP. Do budúcna sa uvažuje aj o centrách pre obsahový systém štátnych webov, konsolidáciu kvalifikovaných dôveryhodných služieb a centralizované vydávanie technických certifikátov. Zvažuje sa aj ponuka servis desku a vybraných služieb ako „software ako služba“ pre úrady, ktoré nemajú vlastné kapacity.

Čítať viac

Pavel Karel

NASES
Pavel Karel absolvoval vysokoškolské štúdium na Fakulte elektrotechniky a informatiky Slovenskej technickej univerzity v Bratislave a taktiež postgraduálne štúdium na prestížnej Ecole des ponts ParisTech vo Francúzsku. Po jeho pôsobení v Ústave technickej kybernetiky Slovenskej akadémie vied na pozícii systémového špecialistu nastúpil do Tatra b…
Páčil sa ti článok? Zdieľaj ho a povedz o ňom aj ostatným