Registrácia Staňte sa partnerom

IGNITE SESSION: Sú slovenské cesty pripravené na nástup inteligentných áut?

Marek Galinski - odborný asistent, FIIT STU ·

Ak je dopravné značenie na ceste nejednoznačné, vodiči improvizujú. Chcete ale sedieť v autonómnom aute, ktoré bude musieť improvizovať?

V posledných rokoch Európska Únia vývija veľké úsilie na zvyšovanie bezpečnosti cestnej dopravy v členských štátoch, v rámci programu Vision Zero. Prechod na inteligentnú mobilitu sledujeme aj v našich autách v priamom prenose - z roka na rok nám do áut pribúda viac nových asistenčných systémov. Načo nám však je auto, ktoré dokáže prečítať dopravné značky a jazdné pruhy, ak toto značenie na ceste nie je prítomné? Ako sa má auto zariadiť, ak je toto značenie nejednoznačné? Dokáže na našich cestách auto dopravné značenie iba prečítať, alebo má šancu aj porozumieť jeho širšiemu kontextu a správne sa rozhodnúť? Sú naše cesty na túto zmenu pripravené?

VIDEOZÁZNAM

Marek Galinski

Slovenská technická univerzita
V roku 2020 ukončil doktorandské štúdium a v súčasnosti je docentom a vedúcim 5G & Automotive Innovation Lab na FIIT STU. Vo výskumných témach sa zameriava na bezdrôtové komunikačné siete budúcich generácií, najmä v oblasti Vehicle-to-Everyting (V2X) komunikácie a inteligentnej automatizovanej mobility, s dôrazom na problematiku heterogénnych si…
Páčil sa ti článok? Zdieľaj ho a povedz o ňom aj ostatným