mID

/ Prednáška
Elektronická komunikácia občana a inštitúcie v prostredí informačného systému sa dnes neobíde bez autentizácie  užívateľa ako aj autorizácie elektronických dokumentov. Štát aj privátny sektor hľadajú spôsoby ako sprístupniť a zjednodušiť komunikáciu bez ujmy na bezpečnosti poskytovaných služieb, ušetriť čas a finančné prostriedky na strane organizácie aj občana. Na túto situáciu reaguje riešenie mID.  

Občania a podnikatelia sa budú môcť do veľkej časti eGov služieb prihlásiť a podpisovať podania pomocou smartfónu.Odpadnú tak časté problémy s inštaláciou a nastavením softvéru k eID (kartičkám). Prístup k eGov službám sa zjednoduší, zrýchli a pritiahne do elektronickej komunikácie so štátom výrazne vyšší počet občanov a podnikateľov. MobileID od začiatku myslí na svoje využitie komerčným sektorom. Pomocou štátom garantovanej identity v mobile a otvorenému rozhraniu, bude môcť občan alebo podnikateľ napríklad zakladať účty, alebo zmeniť telekomunikačného operátora. Bez nutnosti fyzickej návštevy na pobočke.  
Súčasná situácia spojená s pandémiou COVID 19 umocňuje dopyt po bezkontaktných službách prístupných občanom z pohodlia domova. Možnosť zaregistrovať si mobilnú identitu „z obývačky“ aj bez občianskeho preukazu s čipom (teda bez inštalácie čítačky do počítača) je riešením, ktoré okrem pohodlia eliminuje riziko prenosu vírusu pri aktivácii identity (ľudia kvôli aktivácii mobilnej identity nemusia chodiť na žiadny úrad). Plne samoobslužný onboarding je aj nákladovo efektívnejšia forma registrácie mobilnej identity, než napríklad onboarding pomocou obslužných miest (IOM).

Videozáznam


 
Prihláste sa na Medzinárodný kongres ITAPA 2021: Ako sa stať najlepším?

Odporúčaní spíkri

Páčil sa ti článok? Zdieľaj ho a povedz o ňom aj ostatným