Staňte sa partnerom

Reinhard Posch

Bundeskanzleramt, Chief Information Officer
Zakladateľ Inštitútu aplikovaného spracovania informácií a komunikácií na Technickej univerzite v Grazi, kde pôsobil ako vedúci a v roku 2019 sa stal emeritným profesorom. Od roku 2001 je hlavným informačným dôstojníkom rakúskej federálnej vlády, kde koordinuje stratégie v oblasti IKT na všetkých úrovniach vlády. Ako vedecký riaditeľ Rakúskeho centra pre bezpečnú informačnú technológiu (A-SIT) sa vo svojej práci zameriava na IT bezpečnosť, kryptografiu, bezpečné systémy a elektronickú verejnú správu. Predsedal predstavenstvu ENISA a prispieval do viacerých expertných skupín EÚ v oblasti IKT a kybernetickej bezpečnosti. Medzi jeho kľúčové úspechy patrí „Handy-Signatur“, predchodca ID Austria založeného na eIDAS. Poradil tiež Európskej komisii, EBRD a iným inštitúciám, za čo získal Veľkú striebornú čestnú medailu za zásluhy pre Rakúsku republiku.
  • 1on1 rozhovor
  • Identita a šifrovacie mechanizmy v kontexte digitálnej suverenity

    Kľúčové aspekty digitálnej suverenity budú kontrola IKT a nové technológie a paradigmy predovšetkým v oblasti mobilných technológií a cloud computingu. Tieto aspekty sú zároveň tými najťažšími bezpečnostnými výzvami. Priesečník týchto oblastí bude v nasledujúcej dekáde hlavným faktorom pri získavaní poprednej pozície alebo dominancie v oblasti IKT. S digitálnou suverenitou a medzinárodnými dohodami, TTIP bude rozhodujúce. Dopad Safe Harbor tomu dodá ešte viac komplexnosti.

    Zdá sa, že Európa prehráva v globálnom nastavení, v ktorom sa Amerika sústreďuje na veľké a priemyselné softvéry a systémy a Ázia vedie v hardvéri, keďže pracovné a enviromentálne podmienky sa nepremietajú do produktov.
    Európa je jeden z najväčších trhov a stále bojuje so svojou pozíciou v tejto hre. Potreby zákazníkov a bezpečnosť, rovnako ako ochrana dát a bezpečnosť dôverných informácií môžu byť oblasti, v ktorých má Európa dobré šance, nakoniec to ale celé bude o kontrole. Niektoré z kľúčových faktorov tejto kontroly sa premietnú do dôležitých detailných aspektov a nových IKT paradigiem ako sú mobilný a cloud computing a dokonca môžu byť nakoniec dominantné.


     
  • Napĺňanie výziev digitálnej agendy
  • Legislatívne a praktické možnosti na podporu eGovernmentu (príklad Rakúska)
    Prezentácia sa zameria na praktické obmedzenia a opatrenia v oblasti eGovernmentu ako aj na praktické uplatňovanie opatrení v prípade rakúskeho zákona o eGovernmente. Ako dôsledok budú prezentovaných niekoľko typických situácií kedy potrebné zmeny si vyžadujú aj legislatívne úpravy. V zásade budú v prezentácií rozdiskutované nasledovné témy: · online transakcie v rámci eGovernmentu si vyžadujú jasnú a jednotnú identifikáciu. Táto identifikácia musí byť dostatočne bezpečná aby zamedzila masívne fraud a musí zahŕňať aj opatrenia súvisiace s ochranou dát. Princíp rakúskych občianských kariet vyhovuje týmto požiadavkám, ktoré sa stávajú kritickými pri plne automatizovaných procesoch ako sú finančné operácie online v Rakúsku · zabezpečenie platných elektronických dokumentov je riešené prostredníctvom elektronického podpisu. Zabezpečenie ich využiteľnosti vo viacerých situáciách si vyžaduje ďalšie úsilie v oblasti „oficiálnych podpisov“ v elektronickej forme. To by zvyšovalo možnosť zlepšení aj pre v súčasnosti používané procesy. · elektronické platby sa využívajú. Ale aj tak však obmedzovanie čakaní a fyzického transferu elektronického doručenia musí slúžiť ako pomôcka eGovernmentu. Rakúsko zistilo, že vhodným by bol systém, ktorý nepovoľuje všeobecné elektronické doručenie vládnych procesov mimo systém a ktorý zahŕňa privátne obchodovanie ako doručovateľské služby · ak je obmedzovanie papierovania citlivou záležitosťou, potom štandardné dokumenty by mali byť doručované elektronicky. V tomto kontexte registrácia štandardných dokumentov umožní procedúry bez „papierovačiek“. Uvedené mechanizmy budú prezentované na praktických príkladoch, aby boli ľahšie pochopiteľné.
Páčil sa ti článok? Zdieľaj ho a povedz o ňom aj ostatným