Staňte sa partnerom

Dušan Kričej

Ministerstvo pre verejnú správu, Slovinsko
Dušan Kričej ukončil štúdium farmácie na fakulte prírodných vied a technológií, Ljubljanská univerzita. Od roku 1995 pracoval na Ministerstve vnútra ako riaditeľ internej organizačnej jednotky úradu informácií a telekomunikácií. Od roku 2000 pracoval ako výkonný riaditeľ v súkromnej IT firme SRC.SI d.o.o. V súčasnosti pôsobí na Ministerstve pre verejnú správu vo funkcii zástupcu generálneho riaditeľa riaditeľstva eGovernmentu a administratívnych procesov. Zúčastnil sa mnohých projektov v oblasti eGovernment služieb, ako napr. eGovernment portál, e-CRP (Ústredný register obyvateľstva), e-SJU (elektronické formuláre), register automobilov, e-VEM (One stop shop pre obchodné spoločnosti) a mnoho ďalších. Pán Kricej je autorom knihy "eGovernment v rukách" a spoluautorom knihy “Spojenectvo s užívateľmi”.
Prihláste sa na ITAPA HEALTH & CARE 2024
  • One-stop-shop portál v Slovinsku   |   Kongres ITAPA 2009: Art of eServices
    One-Stop-Shop portál pre obchodné spoločnosti umožňuje rýchlu a bezplatnú registráciu firmy na jednom mieste, či už cez internet alebo na jednom zo 157 One-Stop-Shop kontaktných miest ako aj bezplatné zmeny týkajúce sa registrácie. Na zaplatenie základného imania si firmy môžu zriadiť dočasný online účet. Okrem služieb a formalít potrebných na založenie firmy, vrátane získania daňového čísla a živnostenského povolenia, ponúka One-Stop-Shop tiež viacero služieb pre zavedené firmy. Firmy môžu každodenne používať portál a umiestňovať tam inzeráty na voľné pracovné miesta, registrovať zamestnancov a ich rodinných príslušníkov na sociálne poistenie. One-Stop-Shop je používaný firmami, úradníkmi na kontaktných miestach, notármi a krajskými súdmi. Do nastavenia systému sme investovali 36 osoborokov a na projekte sa podieľalo 15 inštitúcií štátnej správy.
    Systém umožňuje podávanie vyplnených prihlášok a tým rýchlejšie rozhodovanie, keďže je prepojený so šiestimi registrami a zabezpečuje prehľad podania. Zároveň takto podporuje obojstrannú elektronickú komunikáciu medzi používateľmi a inštitúciami, keďže centrálny systém je plne integrovaný do systému inštitúcií, ktoré o registrácií rozhodujú. Zriadenie systému tiež prispelo k modernizácií procedúr a registra, ako aj k zefektívneniu fungovania inštitúcií. Systém umožňuje transparentnosť, dobré fungovanie a efektívnu prácu inštitúcií, ktoré One-Stop-Shop používajú.
    V Slovinsku môže byť dnes firma založená do troch dní, 80% firiem je založených bezplatne. V priemere 20% spoločností s ručením obmedzeným je registrovaných v rámci jedného  mesiaca – pred spustením systému to bol priemerne rok. Ak by všetky firmy používali služby One-Stop-Shop, za rok by ušetrili až 10,2 miliónov eur. Podľa nášho prieskumu je spokojnosť užívateľov so službami kontaktných miest One-Stop-Shopu veľmi vysoká. Na zvýšenie spokojnosti užívateľov a zvýšenie používania portálu sme spustili extenzívnu reklamnú kampaň, pripravili video návody pre užívateľov, zmodernizovali portál, zjednotili označenie kontaktných miest a začali vývoj nových služieb pre firmy a podnikateľov. Pravidelne organizujeme workshopy a tréningy pre ľudí zamestnaných v One-Stop-Shop kontaktných miestach, keďže len kvalifikovaní úradníci môžu firmám poskytnúť kvalitné služby. Jedine takto vieme naplniť slogan One-Stop-Shop “Nikdy tak blízko” a priblížiť štátnu správu firmám a živnostníkom. 
    One-Stop-Shop projekty pre firmy sú spolufinancované Európskou úniou z Európskeho sociálneho fondu.

Páčil sa ti článok? Zdieľaj ho a povedz o ňom aj ostatným