Staňte sa partnerom

Polovica užívateľov využíva online nákupy

Za ostatných 12 mesiacov využila možnosť nákupu alebo rezervácie niektorého z produktov cestovného ruchu cez internet polovica, 50,3 %, internetovej populácie. Takmer dve tretiny z nej si cez internet nakupujú či rezervujú ubytovanie. Necelá polovica, 46,1 %, takýmto spôsobom zháňa cestovné lístky a dve pätiny, 42 %, letenky. Vyplýva to z prieskumu, ktorý vypracovala agentúra TNS SK na vzorke 1 182 respondentov.

Online nákup a rezerváciu zájazdov využíva 32,3 % a last minute zájazdov 24,7 % opýtaných. Všetky aktivity spojené s nákupom a rezerváciou produktov cestovného ruchu užívatelia internetu využívajú najmä na slovenských internetových stránkach. Za najväčšie výhody online nákupu a rezervácie respondenti označili predovšetkým pohodlný výber, úsporu času a možnosť porovnávania viacerých ponúk.

Internet používajú ľudia aj pri vyhľadávaní informácií z oblasti cestovania. Najviac, 94,5 % respondentov, vyhľadáva cestovné poriadky, 94,2 % informácie o počasí a 93,7 % mapy miest a štátov. Z výsledkov ďalej vyplýva, že viac ako štyri pätiny internetovej populácie vyhľadávajú turistické informácie o krajinách a informácie o ubytovaní. Ponuky cestovných kancelárií a kurzové lístky vyhľadávajú niekoľkokrát ročne dve tretiny užívateľov internetu. Relatívne najmenej respondentov vyhľadáva motoristické informácie, i tak však ich podiel dosahuje 56,2 %.

Zdroj: SITA


Páčil sa ti článok? Zdieľaj ho a povedz o ňom aj ostatným
Nastavenie súborov cookies