CDESK ako nástroj kybernetickej istoty a digitalizácie procesov
Kybernetická bezpečnosť s novými legislatívnymi povinnosťami a potreba digitalizovať sú výzvy, ktoré dnes rezonujú vo väčšine firiem a inštitúcií. V rozhovore s výkonným riaditeľom Inova Logic Miroslavom Jombíkom sa dozviete, ako sa tieto výzvy dajú zjednodušiť jedným nástrojom.
S akými témami prichádza CDESK na Jesennú ITAPU 2025?
Tento rok chceme ukázať, ako CDESK prispieva k riešeniu IT bezpečnosti vo firmách a inštitúciách, a zároveň zrýchľuje digitalizáciu procesov. V praxi to znamená ľahšie zvládnutú administratívu a lepšie manažovanie bezpečnosti.
Novelizovaný Zákon o kybernetickej bezpečnosti kladie na organizácie nové požiadavky. Ako na to reaguje CDESK?
V tíme CDESK sa už dlhšie venujeme správe firemných procesov s dôrazom na IT oblasť, s čím súvisí reflexia nových legislatívnych požiadaviek. Preto sme pridali nové funkcie v schvaľovaní zmien, konfiguračnej databáze, nahlasovaní a správe incidentov, reportingu, pridávamep repojenia na externé aplikácie, ako sú napríklad Eset Protect, ESET Inspect. Pripravujeme aj prepojenie s GRC (Governance, Risk & Compliance) platformou na riadenie rizík.
Našim cieľom je rýchle a čo najjednoduchšie naplnenie týchto požiadaviek.
Vaša druhá téma sa zameriava na digitalizáciu procesov. Ako môže service desk prispieť k digitalizácii mimo IT oddelenia?
Túto otázku najlepšie zodpovieme praktickým príkladom. V minulosti sa na nás obrátil správca vozového parku, ktorý spravuje viaceré územné oblasti a k nim pridelené vozidlá. Klient potreboval evidovať vozidlá, rozdeliť za nich zodpovednosť a sledovať náklady na opravy. Mysleli sme, že pôjde o náročné zadanie, ale už pri prvotnej analýze sme ostali príjemne prekvapení. Ukázalo sa, že CDESK už má všetky funkcie a moduly potrebné k riešeniu týchto potrieb, stačí ich len správne použiť. Systém sme pre klienta pripravili v priebehu hodín a po pridaní reportingu v Power BI sme naplnili očakávania zákazníka.
Kde sa môžu návštevníci o CDESK dozvedieť viac počas Jesennej ITAPA 2025?
Na konferencii sme prítomní počas všetkých troch dní. Radi vám o CDESK povieme viac pri našom stánku.
Za Inova Logic tiež vystúpi počas tretieho dňa Jesennej ITAPA 2025 spíker Martin Ondrášik a detailnejšie porozpráva o service desk ako o jednom z praktických riešení v digitalizácii.