Staňte sa partnerom

1on1 rozhovor

Aleš Mlátilík - Founder, CEO, Zľavomat.sk ·

Zľavové portály v našom regióne odštartovali ako kópia Grouponu: extrémne zľavy, rýchly rast a často slabý zážitok. Bývalý CEO Zľavomatu vysvetľuje, prečo sa tento model na malom trhu vyčerpal a ako prežili tí, čo stavili na kvalitu a opakovaný nákup. Jeho príbeh pokračuje novým startupom, kde začal nanovo – od jednotlivca po tím a prvých klientov.

Od kopírovania Grouponu k vlastnej značke

Roky 2012–2013 priniesli boom „zľavových portálov“, ktoré kopírovali Groupon aj s prahom aktivácie ponuky. Vznikli desiatky hráčov a dominovali agresívne zľavy, často na úrovni 80–90 percent. Krátkodobo to pritiahlo masy, no v praxi sa to často premietlo do horšieho servisu pre zákazníkov. Zážitok bol slabý, a tým padala šanca, že sa ľudia vrátia.

Keď autor príbehu prišiel do Zľavomatu na konci roku 2014, bolo jasné, že na malom trhu prežije iba ten, kto získa opakované nákupy. To sa bez spokojnosti pri prvom nákupe nedá dosiahnuť. Cieľom preto bolo odlíšiť sa od „zľavomatov“ ako všeobecného označenia, budovať vlastnú značku a kvalitu ponúk. Súčasťou zmeny bola aj transparentnosť, vrátane možnosti zverejňovať negatívne hodnotenia.

Čítať viac

Aleš Mlátilík

Lemondia
Aleš Mlátilík je zakladateľ Lemondia, platformy, ktorá zjednodušuje vyhľadávanie a rezerváciu priestorov pre firemné akcie. Má bohaté skúsenosti s budovaním digitálnych produktov a škálovaním marketplaces. Predtým pôsobil ako CEO Zlavomat.sk, kde úspešne transformoval spoločnosť, výrazne zvýšil jej trhový podiel aj valuáciu a počas troch rokov p…

Odporúčaní spíkri

Páčil sa ti článok? Zdieľaj ho a povedz o ňom aj ostatným