Staňte sa partnerom

1on1 rozhovor (11:55 - 12:05)

Jord Nikov - , Aikademia ·

Generatívna AI otvára éru, v ktorej internet zaplavuje bezduchý a účelový obsah. Digitálna smršť umelo vytvoreného obsahu podkopáva hodnotu digitálnych informácií a zároveň je predzvesťou dôsledkov nekontrolovaného technologického pokroku.

AI slop je masovo generovaný obsah vytvorený a šírený pomocou umelej inteligencie – od textov po obrázky a videá. V zahraničí je to veľká téma, u nás o nej ešte len začíname hovoriť. Obsah sa pohybuje od lacného balastu až po premyslené manipulácie a digitálny svet umožňuje jeho rýchlu, masovú distribúciu.

Čo je „AI slop“ a prečo je problém?

AI slop možno chápať ako záplavu automaticky generovaného obsahu, ktorý zapĺňa online priestor bez ohľadu na kvalitu. Niekedy ide len o nekvalitné výstupy, inokedy aj o cielené zavádzanie – hranica nie je vždy jasná. Príkladom je nedávna falošná správa o údajnej halloweenskej paráde v Dubline, ktorá priviedla do ulíc tisíce ľudí; ak na to bola využitá AI, patrí to do rovnakého fenoménu. Podstata je, že dnes možno rýchlo vytvoriť „hocičo, hocikde a v hocijakom formáte“ a rovnako rýchlo to rozšíriť.

Čítať viac

Jord Nikov

Aikademia
Kreatívny inovátor s viac ako 17-ročnými skúsenosťami v reklame a marketingu, ktorý spolupracoval so značkami ako Telekom, Orange a Slovenský olympijský a športový výbor. Ako spoluzakladateľ Aikademie, akadémie zameranej na umelú inteligenciu, spája odborné znalosti z reklamy s vášňou pre vzdelávanie v oblasti AI. Skúsený rečník a bývalý lektor …
Páčil sa ti článok? Zdieľaj ho a povedz o ňom aj ostatným