Staňte sa partnerom

Využitie AI na gamifikáciu cvičenia pre deti (12:40 - 12:47)

Pavol Banáš - zakladateľ, Vyskilluj ·

Vyskilluj je športová aplikácia, ktorá spája domáce cvičenie so sledovaním seriálu a prvkami z hier. Jej cieľom je urobiť z pravidelného cvičenia zábavu a zlepšiť tak všeobecné zdravie populácie. Práve o tomto projekte bude prednášať na ITAPA AI 2024. Konkrétne sa bude venovať využitiu umelej inteligencie pri generovaní príbehov, ktoré sú vo Vyskilluj spojené s cvičením. 

Deti sa dnes hýbu dramaticky menej než kedysi a tradičné formy telesnej výchovy ich často neoslovujú. Projekt Viski, ktorý predstavil Pavol Banáš, spája tréning s interaktívnym seriálom a využíva umelú inteligenciu na dlhodobú motiváciu. Cieľ je jednoduchý: využiť digitálne prostredie na návrat pohybu do života detí.

Od roku 1980 k generácii Alfa: prečo sa hýbeme menej

Podiel detí s nedostatkom pohybu dnes dosahuje približne 80 percent, kým v roku 1980 to bola menšina. Obezitu má až desaťnásobne viac detí než pred štyridsiatimi rokmi a porúch pohybového aparátu, ako je skolióza, pribudlo približne o polovicu. S úbytkom pohybu súvisia aj psychické ťažkosti a znížené kognitívne schopnosti. Na problém reaguje aj rezort školstva iniciatívou Aktívna škola, ktorá mapuje, ako sa deti hýbu počas vyučovania a po ňom.

Čítať viac

Pavol Banáš

Vyskilluj
Startupista, inovátor, režisér a zakladateľ viacerých inovatívnych projektov. Kariéru začínal ako videomaker, od tvorby audiovizuálnych diel rôznych formátov postupne prešiel do oblasti startupov a v súčasnosti sa venuje digitálnym inováciám v celoživotnom vzdelávaní a tiež skúma využitie AI v kreatívnom procese. Už počas štúdia založil projekt …
Páčil sa ti článok? Zdieľaj ho a povedz o ňom aj ostatným