Teja Batagelj

Ministerstvo pre verejnú správu, Slovinsko
Teja Batagelj získala titul magistra na Ekonomickej fakulte Ljubljanskej university. Od roku 2005 pracuje na Ministerstve pre verejnú správu v oblasti rozvoja eGovernmentu. Pracovala na projektoch budovania portálu elektronických služieb verejnej správy, ePlatieb, eDelivery, elektronického predlžovania platnosti vodičského preukazu a na renovácií vládneho portálu. Od roku 2006 je koordinátorkou elektronických služieb pre obchodnú sféru. Prvým takýmto projektom bol One stop shop pre živnostníkov. V súčasnosti riadi projekt One stop shop pre firmy a je národnou koordinátorkou projektu Start up. Je spoluautorkou knihy “Spojenectvo s užívateľmi”.
Prihláste sa na Medzinárodný kongres ITAPA 2019
  • One-stop-shop portál v Slovinsku   |   Kongres ITAPA 2009: Art of eServices

    One-Stop-Shop portál pre obchodné spoločnosti umožňuje rýchlu a bezplatnú registráciu firmy na jednom mieste, či už cez internet alebo na jednom zo 157 One-Stop-Shop kontaktných miest ako aj bezplatné zmeny týkajúce sa registrácie. Na zaplatenie základného imania si firmy môžu zriadiť dočasný online účet. Okrem služieb a formalít potrebných na založenie firmy, vrátane získania daňového čísla a živnostenského povolenia, ponúka One-Stop-Shop tiež viacero služieb pre zavedené firmy. Firmy môžu každodenne používať portál a umiestňovať tam inzeráty na voľné pracovné miesta, registrovať zamestnancov a ich rodinných príslušníkov na sociálne poistenie. One-Stop-Shop je používaný firmami, úradníkmi na kontaktných miestach, notármi a krajskými súdmi. Do nastavenia systému sme investovali 36 osoborokov a na projekte sa podieľalo 15 inštitúcií štátnej správy.
    Systém umožňuje podávanie vyplnených prihlášok a tým rýchlejšie rozhodovanie, keďže je prepojený so šiestimi registrami a zabezpečuje prehľad podania. Zároveň takto podporuje obojstrannú elektronickú komunikáciu medzi používateľmi a inštitúciami, keďže centrálny systém je plne integrovaný do systému inštitúcií, ktoré o registrácií rozhodujú. Zriadenie systému tiež prispelo k modernizácií procedúr a registra, ako aj k zefektívneniu fungovania inštitúcií. Systém umožňuje transparentnosť, dobré fungovanie a efektívnu prácu inštitúcií, ktoré One-Stop-Shop používajú.
    V Slovinsku môže byť dnes firma založená do troch dní, 80% firiem je založených bezplatne. V priemere 20% spoločností s ručením obmedzeným je registrovaných v rámci jedného  mesiaca – pred spustením systému to bol priemerne rok. Ak by všetky firmy používali služby One-Stop-Shop, za rok by ušetrili až 10,2 miliónov eur. Podľa nášho prieskumu je spokojnosť užívateľov so službami kontaktných miest One-Stop-Shopu veľmi vysoká. Na zvýšenie spokojnosti užívateľov a zvýšenie používania portálu sme spustili extenzívnu reklamnú kampaň, pripravili video návody pre užívateľov, zmodernizovali portál, zjednotili označenie kontaktných miest a začali vývoj nových služieb pre firmy a podnikateľov. Pravidelne organizujeme workshopy a tréningy pre ľudí zamestnaných v One-Stop-Shop kontaktných miestach, keďže len kvalifikovaní úradníci môžu firmám poskytnúť kvalitné služby. Jedine takto vieme naplniť slogan One-Stop-Shop “Nikdy tak blízko” a priblížiť štátnu správu firmám a živnostníkom. 
    One-Stop-Shop projekty pre firmy sú spolufinancované Európskou úniou z Európskeho sociálneho fondu.