Staňte sa partnerom

FAQ (II.časť): Kongres ITAPA 2015

Položili ste otázku na Kongrese ITAPA 2015, ale nedostali ste na ňu odpoveď? Prinášame vám pokračovanie odpovedí na otázky kongresových účastníkov. Dnes odpovedá Peter Kostolný z ÚV SR.

Sekcia: eGovernment v akcii
 
Otázka: Koľko projektov nebude dokončených v PO 2007 - 2013?
 
Odpoveď (Peter Kostolný, Úrad vlády SR):
10 projektov má štatút fázovaného projektu a 2 projekty budú ukončené v termíne do 31.03.2017.
 
Otázka: Ktoré kľúčové opatrenia je potrebné urobiť, aby v novom PO 2014 - 2020 bola implementácia projektov ESIF profesionálnejšia?
 
Odpoveď (Peter Kostolný, Úrad vlády SR):
Prehľad základných kľúčových opatrení, ktoré už MF SR prijalo je možné nájsť na nasledovnej adrese: http://www.informatizacia.sk/metodicke-dokumenty-po7-op-ii/22105s
 
Otázka: Budú v rámci OPII mocť existovať aj projekty < ako 100tis. EUR a kratšie ako 6 mesiacov?  "Administratívna záťaž" nie je odpoveď.
 
Odpoveď (Peter Kostolný, Úrad vlády SR):
S tzv. menšími projektami uvažujeme v rámci špecifického cieľa 7.2. Dĺžka projektu nezávisí od SO MF SR, ale od prijímateľa.
 
Otázka: OPIS počítal aj s dopytovými projektmi, nakoniec nebol ani jeden. Prečo?
 
Odpoveď (Peter Kostolný, Úrad vlády SR):
V rámci OPIS-u boli realizované dopytové projekty v oblasti samosprávy. Súčasne bolo zrealizovaných 7 dopytovo-orientovaných projektov zameraných na digitalizáciu kultúrneho dedičstva. 
Otázka: Prečo sa plánujú projekty na 5 a viac rokov, ak je ťažké predpovedať, čo a kto vlastne bude potrebovať taký dlhý čas? Nedá sa to robiť po menších krokoch?
 
Odpoveď (Peter Kostolný, Úrad vlády SR):
Projekty v rámci OPIS-u boli naplánované v prevažnej miere na 24 mesiacov. V polovici roku 2010 však zo strany vtedajšej vlády došlo na takmer 2 roky k pozastaveniu celého programu. Preto je priemerná dĺžka projektu 4 roky.
 
Otázka: Poprosím p. Kostolného uviesť viac info o jeho predstave ako zefektívniť verejné obstarávanie pre OPIS.
 
Odpoveď (Peter Kostolný, Úrad vlády SR):
Základným princípom skvalitnenia VO, je dostatočný počet kvalitných a odborných administratívnych kapacít v uvedenej oblasti, zamestnaných v štátnej správe. Je nevyhnutné prehlbovanie kvalifikácie pracovníkov v oblasti verejného obstarávania. Ďalším dôležitým predpokladom efektívneho riadenia eurofondov je zakomponovanie Úradu pre verejné obstarávanie do celého procesu administratívnej kontroly VO a jeho postavenie v štruktúre eurofondov, ako jediného kontrolného orgánu, ktorý by  validoval všetky fázy procesu verejného obstarávania.
 
Otázka: Aké je ďalšie smerovanie eGov služieb smerom ku občanovi? Budú realizované proaktívne služby a kedy?
 
Odpoveď (Peter Kostolný, Úrad vlády SR):
Áno proaktívne služby budú zavádzané v rámci PO7 OP II.  Je úlohou správcov jednotlivých služieb zjednodušovať proces vybavovania agiend a dbať na to, aby rozhrania služieb boli pre občana zrozumiteľné a prívetivé. Zrovnoprávnenie medzi „papierovou“ a elektronickou formou komunikácie občana so štátom nesie so sebou samozrejme zvýšenie efektívnej komunikácie so štátom bez ohľadu na úradné hodiny, či prítomnosť toho ktorého konkrétneho úradníka. Vízia pri elektronických službách štátu v nasledujúcom období predpokladá „intuitívne elektronické služby“, prostredníctvom ktorých bude štát „rozmýšľať“ za občana.  Zvýšenie ponuky elektronických služieb pre obyvateľov a podnikateľskú verejnosť, zvyšovanie ich kvality bude pokračovať naďalej v PO2014+.
 
Otázka: Plánuje sa prepojenie matriky so živnostenským alebo obchodným registrom?
 
Odpoveď (Peter Kostolný, Úrad vlády SR):
V zmysle architektúry IS VS sa neplánuje prepájať matrika s OR ani ŽR. Obchodný aj živnostenský register sa budú integrovať s RFO (registrom fyzických osôb) v rámci projektov OP II.
 
Sekcia: Efektívna verejná správa
 
Otázka:  Spolupracujete pri príprave národnej koncepcie reformy verejnej správy aj s Architektonickou kanceláriou?
 
Odpoveď (Iveta Šimončičová, Ministerstvo hospodárstva SR):
Príprava Národnej stratégie reformy VS je v kompetencii Ministerstva vnútra. MH SR pripravuje reformu posudzovania vplyvov ako súčasť komplexnej reformy VS v spolupráci s Architektonickou kanceláriou.
 
Sekcia: Úspešné projekty
 
Otázka:  Na akých zariadeniach/platformách funguje geologická mapa SR?

Odpoveď (Štefan Káčer, Štátny geologický inštitút Dionýza Štúra):
Mapový server Arc GIS Server Enterpricse Advance ver. 10.2 od firmy ESRI Databáza Oracle Database Standard Edition, ver. 11
 
 
Chcete k týmto témam diskutovať viac? Zapojte sa FB ITAPA.
 
Pokračovanie otázok nájdete v časti: FAQ (III.časť): Kongres ITAPA 2015
 
Páčil sa ti článok? Zdieľaj ho a povedz o ňom aj ostatným
Nastavenie súborov cookies