Staňte sa partnerom

Ivan Zizič

Úrad pre územné plánovanie a výstavbu SR, podpredseda úradu

Je absolventom Medzinárodného obchodu na Ekonomickej univerzite v Bratislave a držiteľom titulu MBA - Business Administration Management. Počas svojej kariéry viedol obchodné a výkonné tímy v medzinárodnom prostredí. V jednej z najväčších doručovacích spoločností zaviedol inovatívne riešenia, ktoré ju posunuli na pozíciu lídra trhu. Svoje skúsenosti z biznisu sa rozhodol uplatniť v oblasti verejnej správy. V súčasnosti pôsobí ako podpredseda Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky, kde sa zameriava na územné plánovanie. Je koordinátorom projektového tímu, ktorý tvorí strategický dokument celospoločenského významu Architektonická politika Slovenska, zameraný na zvyšovanie kvality života a bývania na Slovensku. Do jeho gescie patrí aj Koncepcia územného rozvoja Slovenska a vedie Radu pre územné plánovanie Slovenskej republiky.

  • Vízia a ciele moderného úradu

    Úrad pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky vznikol 1. júna 2022 s cieľom systémovo zjednotiť a zefektívniť územné plánovanie a výstavbu na Slovensku. Vízia je podporená novým Zákonom o územnom plánovaní (č. 200/2022 Z. z.), účinným od 1. apríla 2024, a novým Stavebným zákonom (č. 25/2025 Z. z.), ktorý nadobudol účinnosť 1. apríla 2025. Nová legislatíva počíta s elektronizáciou a jej súčasťou je aj spustenie Informačného systému pre územné plánovanie a výstavbu. V rámci neho bol v roku 2024 ako pilotný projekt spustený Portál pre územné plánovanie, ktorý má do budúcna centralizovať územnoplánovacie procesy do jedného elektronického priestoru. S rovnakým cieľom sme 1. apríla 2025 spustili aj prvú etapu Portálu výstavby, určeného na elektronické podávanie a správu stavebných dokumentov, ktorý sa bude postupne rozširovať o nové funkcionality, služby a formuláre. Cieľom týchto krokov je zjednotiť územné plánovanie a výstavbu do jedného prehľadného a efektívneho elektronického systému, ktorý zabezpečí jednoduchší prístup, lepšiu koordináciu a vyššiu transparentnosť celého procesu.

Páčil sa ti článok? Zdieľaj ho a povedz o ňom aj ostatným