Staňte sa partnerom

Víťazi Cena ITAPA 2008

V rámci súťaže boli v roku 2008 vyhlásené tri kategórie:

1, Nové služby
2, Zlepšovanie procesov
3, Najlepšia prípadová štúdia - cena eFocus

Nové služby
V kategórií Nové služby sa porota rozhodla neudeliť tretie miesto. O prvé a druhé miesto sa podelili nasledovné projekty:

1. miesto: „Využitie WLAN technológií v podmienkach DFN Košice“
Projekt do súťaže prihlásila Detská fakultná nemocnica Košice, v rámci ktorej prebehla jeho implementácia. Cieľom projektu je využitie WLAN technológií v podmienkach lôžkového oddelenia Detskej fakultnej nemocnice v Košiciach, ktoré je jedinečné v SR. Cieľovou skupinou sú lekári, pacienti a ich rodičia. Prínosom je skvalitnenie priebehu liečby onkologicky chorých pacientov - zvýšenie efektivity práce lekárov s dátami komplexného nemocničného IS, prístup k lekárskej dokumentácii od lôžka pacienta a možnosť využívania internetu a internetovej komunikácii detských pacientov priamo z lôžka.

2.miesto: „Mobil Parking“
Projekt do súťaže prihlásila spoločnosť MPay Slovakia, ktorá ho realizovala pre Mestský úrad Bratislava – Staré mesto. Cieľom projektu je skvalitniť dopravnú obsluhu - vodiči môžu okrem doteraz využívaných parkovacích kariet alebo lístkov uhradiť za parkovné prostredníctvom svojho mobilného telefónu. Prínosom je vytvorenie kreditu a tým aj nezávislosť od hotovosti a otváracích hodín predajných miest, získanie prehľadu všetkých parkovaní, možnosť objednania daňových dokladov a faktúr. Perspektívne sa počíta s rozšírením projektu aj do iných miest - (september 2008 - Lučenec). Pilotný projekt v Bratislave bol medzinárodný projekt realizovaný Mestskou časťou Bratislava-Staré Mesto a mestom Viedeň a bol spolufinancovaný zo štrukturálnych fondov EÚ prostredníctvom programu INTERREG IIIA.

Čestné uznanie získal projekt „studentlive.sk“ realizovaný pre Ministerstvo školstva SR. Cieľom projektu je sprostredkovať študentom verejných univerzít v SR využívať najnovšie komunikačné prostriedky s pomocou služieb Studenlive a zabezpečiť týmto projektom priamu komunikáciu študenta s univerzitou. Riešenie priamy  má dopad na 20 verejných vysokých škôl a ich študentov - podporuje  plnú škálu automatizácie a má priame prepojenie na manažovanie komunikácie medzi študentmi a univerzitou. Studentlive sprístupňuje služby, materiály, softvér, komunitné priestory a ďalšie relevantné informácie, všetko na jednom mieste -  www.studentlive.sk


Zlepšovanie procesov

2.miesto: Vytvorenie dátovej siete zabezpečujúcej spojenie a tok informácií medzi hasičmi z MR a SR
Projekt do súťaže prihlásilo Krajské riaditeľstvo Hasičského a záchranného zboru v Nitre, v rámci ktorého bol projekt realizovaný. Projekt rieši spojenie a spoluprácu medzi cezhraničnými partnermi hasičské stanice v Maďarskej republike a hasičskými stanicami v Nitrianskom kraji. Cieľom je umožniť on-line komunikáciu a dátový, obrazový a zvukový prenos informácií z možnosťou projekcie. Hlavným prínosom projektu je skrátenie prenosu informácií medzi jednotlivými hasičskými stanicami, priame pripojenie ďalších záchranných zložiek do systému riadenia a pomoci pri zásahu, zjednodušenie rozhodovania, prehľadné nasadzovanie síl a prostriedkov s možnosťou modelovania havarijných situácií s priamou projekciou do mapových podkladov a s ďalšou  možnosťou analytického spracovávania údajov.

2.miesto: Elektronizácia procesov colného konania v colnom a obchodnom prostredí bez dokladov v papierovej forme
Projekt do súťaže prihlásila spoločnosť DITEC a.s., ktorá ho realizovala pre Colné riaditeľstvo SR. Cieľom projektu je zefektívnenie existujúcich colných procesov a kvality služieb colnej správy poskytovaných komerčnej sfére smerujúce k zvýšeniu konkurencieschopnosti colnej správy SR v rámci colných procesov v jednotnom colnom priestore EÚ. Komplexná elektronizácia colných procesov znamená úplné odstránenie „papiera“ z colných procesov. Pre komerčnú sféru projekt predstavuje možnosť plne elektronickej obojsmernej komunikácie a z nej vyplývajúcej úspory nákladov pri komunikácii s colnou správou. Prechodom do plne elektronickej formy a využívaním elektronických dokumentov so  všetkými atribútmi právnej záväznosti bude podporované rozširovanie elektronickej komunikácie a využívania elektronických dokumentov aj v ďalších inštitúciách.

3.miesto: „Digitálne zastupiteľstvo“
Projekt do súťaže prihlásila spoločnosť ICOS, a.s., ktorá ho realizovala pre Úrad Košického samosprávneho kraja. Projekt je určený pre vyššie územné celky, magistráty, úrady. Vytvára elektronickú procesnú podporu toku materiálov súvisiacich s prípravou, priebehom a výsledkami zasadaní zastupiteľstiev. Zefektívňuje, zlepšuje, urýchľuje a zjednodušuje procesy súvisiace s prípravou a priebehom zastupiteľstiev. Aplikácia ako prvá na Slovensku priniesla pre samosprávu ako aj pre poslancov digitalizáciu procesu prípravy a spracovania výsledkov zastupiteľstva a využíva ju (zatiaľ) takmer 200 zamestnancov úradu KSK a 57 poslancov Zastupiteľstva KSK.

3.miesto: „eGovernment karta klienta“
Projekt do súťaže prihlásila spoločnosť CORA GEO, s.r.o., ktorá ho realizovala pre Mesto Nitra. Cieľom projektu je zabezpečenie aktuálnych informácií pre klientov mesta. Portál eGOV je určený širokej verejnosti, ktorá si môže vo verejnej sekcii prehliadať mestom publikované informácie, avšak primárne je zameraný na občanov mesta Nitra a podnikateľov, ktorí majú v meste svoje sídlo. Títo majú na základe prihlasovacieho mena a hesla prístup k svojim osobným údajom, ktoré o nich mesto vo svojom IS eviduje.   Originálnosť riešenia spočíva v tom, že Nitra je prvé mesto v Slovenskej republike, ktoré umožnilo elektronickú komunikáciu občanov s vnútorným informačným systémom mesta a zjednodušilo procesy, s ktorými sa občan bežne stretáva vo vzťahu k mestu.

Čestné uznanie získal projekt „Elektronický katalóg služieb MsÚ na internetovom portáli mesta Malacky www.malacky.sk“. Cieľom projektu je skvalitnenie služieb verejnej správy a účinnejšie využívanie Katalógu služieb prístupný verejnosti na www.malacky.sk, ktorý bol doteraz dostupný len v textovej podobe v klientskom centre MsÚ. Jednoznačne ide o zefektívnenie procesov vybavovania na MsÚ – šetrenie energie a času klientov aj pracovníkov MsÚ. Riešenie podporuje bezbariérové riešenia pri vybavovaní - pri popise služieb sú k dispozícii elektronické formuláre a tlačivá.

Najlepšia prípadová štúdia

2.miesto: Digitálne zastupiteľstvo
Projekt do súťaže prihlásila spoločnosť ICOS, a.s.
Porota ocenila jasnú, zrozumiteľnú a cielenú textovú a vizuálnu komunikáciu o riešení.

3.miesto: Inteligentné elektronické formuláre pre ročné zúčtovanie zdravotného poistenia. Projekt do súťaže prihlásila spoločnosť Software602, s.r.o.
V tejto prípadovej štúdií porota vyzdvihuje hodnotné textové spracovanie a výstižnosť riešenej problematiky.

Mimoriadna cena ITAPA 2008
Asociácia APEL sa tento rok rozhodla udeliť Mimoriadnu cenu ITAPA 2008 projektu výrazného celospoločenského významu. Toto mimoriadne ocenenie získal projekt „Národné komunikačné rozhranie Schengenského informačného systému II (NG SIS II)“, spĺňajúci všetky podmienky a požiadavky EÚ týkajúce integrácie na centrálny schengenský informačný systém. V rámci projektu bola zrealizovaná plne automatizovaná integrácia všetkých zdrojových systémov do Schengenského prostredia, ktorá bola veľmi pozitívne vyzdvihnutá aj pri vstupe Slovenska do Schengenského priestoru.

 
Nastavenie súborov cookies