Staňte sa partnerom

Petržalčania vybavia úradné povinnosti elektronicky

V bratislavskej Petržalke už nebudú musieť obyvatelia kvôli úradným veciam prísť zakaždým do podateľne miestneho úradu. Viaceré služby vybavia elektronicky. Mestská časť totiž prostredníctvom Ústredného portálu verejnej správy (ÚPVS) spustila elektronické služby. Elektronicky možno vybaviť agendu, ku ktorej nie je potrebný elektronický podpis.

"Týka sa to služieb, pri ktorých nie je zákonom vyžadovaná autorizácia zaručeným elektronickým podpisom," vysvetlila hovorkyňa miestneho úradu Mária Grebeňová-Laczová. Ak budú chcieť záujemcovia elektronické služby využívať, musia sa najprv registrovať na webovej stránke ÚPVS https://portal.gov.sk/. Tam nájdu aj návody a popisy. Po zaregistrovaní vyplnia registračný formulár, ktorý si môžu stiahnuť buď na webe ÚPVS alebo na webe mestskej časti Petržalka na adrese http://www.petrzalka.sk/elektronicke-sluzby.phtml?id5=18265. "Tu sa dostanú napríklad aj k zoznamu poskytovaných elektronických služieb, všeobecným podmienkam, príslušnej smernici, či popisu elektronických služieb," priblížila Grebeňová-Laczová.
Vyplnený formulár potom klienti bezplatne overia na petržalskom miestnom úrade na Kutlíkovej ulici a elektronické služby môžu začať využívať. "Chceme ľuďom uľahčiť vybavovanie úradných záležitostí. Vďaka elektronickým službám si budú môcť priamo zo svojho bytu alebo kancelárie napríklad vybaviť povolenia na vyhradené parkovanie alebo niektoré povinnosti okolo miestnych poplatkov," vysvetlil starosta Petržalky Vladimír Bajan. Petržalka do budúcnosti plánuje zapojiť aj ďalšie agendy, ktoré bude možné riešiť elektronicky.

Autor: TASR

Páčil sa ti článok? Zdieľaj ho a povedz o ňom aj ostatným
Nastavenie súborov cookies