Staňte sa partnerom

Na Jarnej ITAPA bolo udelené aj ocenenie pre najlepšiu službu OPIS

Organizátorom súťaže - cena pre najlepšiu službu OPIS bol Úrad vlády (RO OPIS). Ktorý z projektov je najužitočný? Ktorý sa stal najlepšou elektronickou službou pre občanov?

Ocenenie za najlepšiu službu OPIS získal projekt "Elektronické schránky", ktorý do súťaže prihlásila Národná agentúra pre sieťové a elektronické služby.

Ocenenie za inovatívnosť technického riešenia si odniesol projekt Úradu geodézie, kartografie a katastra SR "ZB GIS: údaje z katastra on-line", ktorý bol ocenený aj verejnosťou ako najlepší a víťazný pre kategóriu Cena verejnosti.


ZB GIS: údaje z katastra on-line

Poskytovanie priestorových informácií bude zabezpečené prostredníctvom webových služieb a priestorové informácie bude možné využiť pre potreby modelovania variantných riešení pre štátne orgány, ako aj miestnu a regionálnu samosprávu, podnikateľské subjekty a verejnosť.

Elektronická štatistika

Vďaka elektronickému formuláru príde k zníženiu administratívnej záťaže právnických osôb a podnikateľov. Zber štatistických údajov prostredníctvom inteligentných e-formulárov zvýši komfort užívateľov, ako aj kvalitu vyzbieraných dát a umožní zber všetkých štatistických formulárov elektronicky

eID – elektronická občianka

Elektronický občiansky preukaz eID okrem funkcií „štandardného” OP, umožní uchovávať a elektronicky poskytovať osobné údaje jeho držiteľa po jeho súhlase. Služba umožnuje používateľovi modifikovať kontaktné údaje uchovávané na elektronickom občianskom preukaze, ako aj nahlasovať jeho stratu.
 
eID – generovanie certifikátov
“Elektronická občianka” umožňuje preukázanie identity používateľa pri prístupe k elektronickým službám, ako aj vytvára podmienky pre používanie zaručeného elektronického podpisu a šifrovanie komunikácie používateľa. Služba umožňuje vygenerovanie certifikátov, ktoré sa pre tieto účely používajú.
 
Elektronické schránky

Elektronické schránky sú základným nástrojom komunikácie medzi občanmi a podnikateľskými subjektmi  s orgánmi verejnej moci, a orgánmi verejnej moci navzájom. Schránky umožňujú elektronické doručovanie úradných podaní a úradných dokumentov. V súčasnosti, keď stále prevláda klasická forma doručovania žiadostí v listinnej podobe, je  cieľom zavedenia elektronických schránok efektívnejšia a rýchlejšia elektronická komunikácia s verejnou správou.

Podávanie žiadostí on-line

Občan či podnikateľ si môže prostredníctvom služby univerzálne podanie zažiadať o služby, kvôli ktorým dnes musí navštevovať konkrétny úrad, či inštitúciu. Občan alebo podnikateľ si môže prostredníctvom služby na ÚPVS vyplniť elektronický formulár, ktorý následne prostredníctvom ÚPVS elektronicky podá na príslušnú inštitúciu bez nutnosti jej návštevy.

Centrálna ohlasovňa

Služba umožní občanovi elektronickým spôsobom vyplniť prihlasovací formulár a vybaviť si trvalý pobyt na zadanej adrese. Pri splnení všetkých zákonných podmienok k prihláseniu na trvalý pobyt, služba vykoná prihlásenie a vráti elektronické potvrdenie, služba tiež automaticky ukončí predchádzajúci trvalý pobyt.

Páčil sa ti článok? Zdieľaj ho a povedz o ňom aj ostatným
Nastavenie súborov cookies