Staňte sa partnerom

Košický kraj začína projekt na zlepšenie elektronických služieb

Vďaka projektu elektronizácie služieb by mali občania získať lepšiu možnosť komunikovať so samosprávou prostredníctvom internetu.

Vybudovanie integrovaného informačného systému Košického samosprávneho kraja (KSK) je cieľom projektu Elektronizácia služieb vyššieho územného celku KSK. Ako TASR informovala hovorkyňa KSK Zuzana Bobriková, projekt sa uskutočňuje na základe Národnej koncepcie informatizácie verejnej správy v súlade s Koncepciou rozvoja informačných systémov KSK.
Financovaný je zo štrukturálnych fondov EÚ, z Európskeho fondu regionálneho rozvoja (ERDF), v rámci Operačného programu Informatizácie spoločnosti (OPIS). Regionálna samospráva získala na realizáciu nenávratný finančný príspevok vyše 4,5 milióna eur, termín ukončenia je marec 2015.
„Výsledkom projektu bude sprístupnenie elektronických služieb vyššieho územného celku a zabezpečenie ich všeobecnej použiteľnosti. Prinesie efektívnu integráciu elektronických služieb regionálnej samosprávy do celkovej architektúry eGovernmentu (Ústredný portál verejnej správy), sprístupní elektronické služby verejnosti a zabezpečí ich použiteľnosť,“ uviedla Bobriková. Prostredníctvom tohto projektu bude občanovi k dispozícii 57 nových alebo inovovaných povinných služieb a zavedených 73 voliteľných elektronických služieb.
„KSK sprístupní služby občanom, návštevníkom, podnikateľom aj prostredníctvom verejného internetu. V priebehu 36 mesiacov budú vytvorené alebo inovované elektronické služby, ktoré poskytuje regionálna samospráva napríklad v oblasti sociálnych služieb a zdravotníctva, stredného školstva, kultúry, územného plánovania, regionálneho rozvoja, pri fungovaní Zastupiteľstva KSK,“ spresnila hovorkyňa regionálnej samosprávy ďalej.
Vďaka projektu elektronizácie služieb by mali občania podľa slov Bobrikovej získať lepšiu možnosť komunikovať so samosprávou prostredníctvom internetu. Znížiť by sa malo klasické administratívne zaťaženie občanov, klientov, podnikateľov, ktorí využívajú služby. Cieľové skupiny by mali pocítiť zvýšenú kvalitu služieb, procesy pri ich poskytovaní by sa mali zlepšiť, zrýchliť a zjednodušiť.

Zdroj: TASR

Páčil sa ti článok? Zdieľaj ho a povedz o ňom aj ostatným
Nastavenie súborov cookies