Staňte sa partnerom

Dušan Meško

Univerzita Komenského Martin, univerzitný profesor Vnútorného lekárstva, Jesseniova lekárska fakulta
Súčasná pozícia: univerzitný profesor Vnútorného lekárstva, Jesseniova lekárska fakulta, Univerzita Komenského, Martin. Poradca rektora Univerzity Komenského.

Pracovné skúsenosti:
Predchádzajúce pozície: GR Sekcie informatiky, Ministerstvo školstva SR (2007), poradca ministra školstva (2008-2010).
Profesijné aktivity: Výskumné aktivity (počítačová analýza funkcií srdca, manažment rizika pracovného prostredia). Dištančný kurz „Course on Managing University-Industry Partnership“ IIEP UNESCO Paríž a ECSM Brusel (2001), koordinátor projektov programu Phare-Tempus (ERQUAM, IQATFOQ, MED-NET, Management of Higher Education Institutions, PRIDE, UZDOC (1996-2015).
Profesijné prednáškové aktivity a študijné pobyty: University of Granada, Spain (2015), University of Tashkent, Uzbekistan (2014), University of Twente, Enschede, Netherlands (2002), University of Limerick, Ireland (2001), university of Aveiro, Portugal (2001), University of Edinburgh, Scotland, (1999), Mayo Clinic – Rochester, Minnesota, USA (1995). Prednášky na svetových a európskych kongresoch (Atény, Zaragoza, Kodaň, Philadelphia, Jeruzalem, Zurich, Beer Sheva, Muscat, Peking)
Publikácie: vedecká monografia, zostavovateľ a autor: Differential Diagnosis by Laboratory Medicine (Springer – Nemecko; Springer – India; Medico-Pharmaceutical PH – Čína, v jazyku čínskom; Paschalidis – Grécko, v jazyku gréckom). Učebnice: 15+, vedecké články: 80+, vedecké abstrakty: 250+, vedecko-odborné prednášky: 330+, počet ohlasov: 630+.

 
  • Vzdelávanie so srdcom v digitálnom svete   |   Medzinárodný kongres ITAPA 2015: No Borders
    Prečo by vám prednáška nemala uniknúť?
    Digitálna realita vs. offline realita. Digitálne technológie môžu byť využívané v dobrom, rovnako tak v zlom zmysle aj v rukách učiteľov a rodičov. Prednáška vám povie viac o vplyve digitálneho prostredia na život dieťaťa. 


    Svet sa zrýchľuje, zmenšuje. Digitálne technológie a tempo života sú tesne späté. Naše deti žijú na internete ako rovné, bohaté i chudobné, obézne i podvyživené, pohľadné i menej pohľadné. A všetci žijeme v ére “any-” (hocikde, kedykoľvek, ktokoľvek, kdekoľvek). Ako je to pri väčšine vecí, aj digitálne technológie môžu byť využívané pre dobro, ale aj nie, pre budovanie, ale aj deštrukciu. Digitálna realita poskytuje prostredie byť zábavnejší, odvážnejší, provokujúci, dokonca aj byť agresívnejší v porovnaní s reálnym životom. Ak učitelia a rodičia nepremosťujú tieto onlajn prostredia, môže to provokovať a priťahovať deti správať sa digitálne aj v ich reálnom offline živote.

     
  • Digitálna realita – a čo ďalej vo vzdelávaní?   |   Kongres ITAPA 2012: Zaostrené na výsledky
    Mierne provokujúci pohľad na moderné vzdelávanie optikou mladých ľudi v digitálnej realite. Dnešné deti netušia, prečo ich vzdelávame tak, ako ich vzdelávame a učitelia si neuvedomujú, že v laviciach sedia už úplne odlišné deti ako pred 50 rokmi. Prezentácia bude príbeh na premýšľanie out of box - niečoho, čo si v mnohých krajinách sveta už dávno osvojili a pokúšajú sa pomaly dobiehať tempo vývoja digitálnych komunikátorov.
Páčil sa ti článok? Zdieľaj ho a povedz o ňom aj ostatným
Nastavenie súborov cookies